måndag 24 oktober 2011

Kurs med Rimna

Jag hade nöjet att vara på kurs i uddevalla lördagen den 22 okt.
Rimna skulle ha kurs i tag-making och jag vill verkligen lära mig mer om detta mysterium.

Vi startade med en tag ruta.. maskade kanterna och startade bygga lager..



Jag ville göra en lite maskulinare bild för sambon fyller nu i nov..
Han är verkligen "röd" så färgen var självskriven. Han älskar järnvägen och med våran fantasi (jag och syster) såg stämpeln lite ut som spår på järnvägen :)


Nästa ruta är jag inspirerad av syrrans halloween tag som finns på hennes blog, Scrappfabriken .
Jag älskar strålarna och jag ville maska fram känslan av ett berg och embossade lite guldstänk på översta "jordlagret".



Sen kom då taggen. Ja, men HUR kul är det inte? Jag ser helt annorlunda på udda stämpla som man vridit och vänt på och undrat varför man köpt.
Lager på lager i olika starka nyanser och bara kasta på :)

Här ska produceras flera :)

3 kommentarer:

Eva L sa...

Va fint det blev. Hur fick du till strålarna? det blev så effektfullt.

maldis sa...

det är en stämpel, TROR det är tim holtz men kan ha fel

hellenbell sa...

De blev så fina Monica. Gillar verkligen hur du fått en hel liten "tavla" i den andra distressrutan. Vilken underbar dag vi hade, om den bara kunnat vara längre ;)